miercuri, 17 martie 2010

Azi, Canonul cel Mare


Săptămâna trecută a fost înjumătăţirea Postului, în care am avut sprijin Crucea, care ne-a dat nădejde că asumând durerea, necazurile, şi dăruindu-le Domnului, vom primi bucuria Învierii.

Săptămâna aceasta, a 5-a, este marcată de Deniile de miercuri şi vineri seara. În seara aceasta avem Denia cu Canonul cel Mare, o slujbă minunată specifică Postului Mare, despre care v-am mai vorbit în mai multe postări. Şi repet: nu putem simţi atmosfera autentică a Postului fără Canonul cel Mare. Faceţi deci tot posibilul să ajungeţi sau, dacă vă este imposibil, ascultaţi la radio sau la Trinitas TV. Ţine câteva ore, dar dacă o trăiţi e o baie minunată şi curăţitoare a sufletului prin pocăinţă!

Iată şi câteva fragmente din ce spunem la slujbele în aceste zile:

„Trecând înjumătăţirea acestei sfinţite călătorii a postului, să ne îndreptăm cu bucurie călătoria către viitor, ungându-ne sufletul cu untdelemnul facerii de bine; ca să ne învrednicim de Hristos Dumnezeul nostru şi să ne închinăm şi dumnezeieştilor Patimi şi să ajungem şi la înfricoşătoarea şi Sfânta Înviere.”
Luni, în a cincea săptămână a Postului

„Ucigaş m-am făcut sufletului meu, îngrijindu-mă numai de trup. Făcutu-m-am batjocură demonilor, slujind poftelor şi necuviinţelor. Ci cu milostivirea Ta îndură-Te, Alungătorule al demonilor; Doamne, mai înainte de sfârşit, până ce nu pier, mântuieşte-mă.”

„De bunăvoie am greşit mai mult decât toţi; pentru aceasta sunt părăsit. Am potrivnic sufletului meu gândul trupesc, şi mă întunecă. Luminătorule al celor din întuneric şi povăţuitorule al celor rătăciţi, Doamne, mai înainte de sfârşit, până ce nu pier, mântuieşte-mă.”

Fiare sălbatice m-au înconjurat, dar scoate-mă de la ele, Stăpâne; că vrei să se mântuiască toţi şi să vină la cunoştinţa adevărului; mântuieşte pe toţi oamenii, ca un Ziditor, şi împreună cu ei şi pe mine. Doamne, mai înainte de sfârşit, până ce nu pier, mântuieşte-mă.”
Joi în a cincea săptămână a Postului, la Vecernia de miercuri seara

O săptămână binecuvântată!
Natalia

2 comentarii:

adriana spunea...

M-a ajutat Dumnezeu si am participat si de data aceasta.

Natalia spunea...

Adriana, mă bucur!