joi, 18 iunie 2009

Mic dejun de post cu fulgi de hrisca

Hrişca este bogată în vitamine (B1 , B2 , B3 , B5 , E, P), minerale (Mg, K , Ca , Fe) şi fibre. Este o cereală energizantă şi hrănitoare, fiind un aliment nutritiv cu un conţinut scăzut de calorii.
Eu am găsit la naturişti fulgi de hrişcă, din care am făcut un mic dejun.

Ingrediente:
  • 100 g fulgi de hrişcă
  • fructe (eu am folosit căpşuni, dar merg foarte bine şi merele rase)
  • miere
  • 1 zahăr vanilat
  • 4 linguri musli cu fructe
  • mentă
  • scorţişoară

Fulgii de hrişcă au avantajul că nu se fierb, ci doar se înmoaie în lichid fierbinte. Aşadar am pus apă la fiert (puteţi folosi lapte – de soia, orez sau cocos), apoi am pus fulgii la înmuiat:


timp de 3 minute:


I-am scurs în sită:


Am zdrobit căpşunile amestecate cu miere (după gust) şi un pliculeţ de zahăr vanilat:


Şi le-am amestecat cu fulgii de hrişcă înmuiaţi, 4 linguri de musli cu fructe (mie îmi plac aceştia),
adăugând puţină mentă proaspătă tăiată mărunt şi scorţişoară:


Rezultatul: un mic dejun bun şi sănătos pentru dimineţile de post:


Natalia



P.S. Alte reţete cu hrişcă:

5 comentarii:

Aniela spunea...

Mi-am luat hrisca anul trecut cand am fost in Romania, si nu am stiut cum sa o gatesc. Abia astept sa incerc retetele postate aici. Multumesc Natalia, de cate ori intru aici la tine dau peste cate ceva care imi trebuie, care imi lipseste...
Numai bine, te imbratisez,
Aniela

Natalia spunea...

Aniela draga, asa lucreaza "Dumnezeu dragutul" (cum zic taranii nostri), ne da fiecare lucru la vremea potrivita.
Ma bucur ca iti sunt de folos, te imbratisez si eu!

Vasilica spunea...

Am sa va dau o reteta cu dovleac.
Pasta de dovleac
Se fierbe dovleacul curatat fara seminte ,apoi se stoarce .Se face o maioneza vegetala in care se pune si usturoi.Apoi se amesteca maioneza cu dovleacul.Iese o pasta foarte buna .Doamne ajuta!Pofta buna!

Maria spunea...

Off eu sunt in Spania si tare greu se mai gaseste ceva de post, si cand ai si copii "pretentiosi" e si mai greu. Sunt incantata de pagina voastra, felicitari. Cu drag va imbratisez, Maria.Doamne ajuta!

Natalia spunea...

Maria, multe reţete de post foarte bune pentru copii pretenţioşi se găsesc în cartea Copilul vegetarian.
Iar pe internet am făcut o listă de reţete de post pe
http://slujireapreotesei.blogspot.com/
pe coloana din mijloc.
Poate sunt de folos.
cu drag şi eu!