joi, 11 iunie 2009

File de peste cu cartofi la cuptor

În perioada Cincizecimii, când miercurea şi vinerea a fost dezlegare la peşte, am văzut această reţetă. Mi s-a părut perfectă pentru o zi de dezlegare la peşte; multumesc, Laura A.!
Iată cum am făcut-o eu (nu ştiu cum se face, dar aproape niciodată nu reuşesc să respect reţetele cuvânt cu cuvânt :D)...

Ingrediente :
  • 500 g file de peşte (cod sau merluciu sau altceva)
  • 6-7 cartofi
  • pătrunjel
  • 2 cepe roşii
  • sare
  • 1 lămâie
  • ulei
  • o ceaşcă apă
Am uns tava cu ulei şi am pus apoi jumătate din cartofii curăţaţi şi tăiaţi rondele subţiri (ca de chipsuri) cu o răzătoare specială, sare, ceapă tăiată fin rondele. Urmează peştele tăiat bucăţi mai mari sau mai mici, cum preferaţi, din nou ceapă, pătrunjel,


cartofii care au rămas, şi iar ceapă şi pătrunjel.
La sfârşit se adaugă o ceaşcă de apă amestecată cu zeama de la lămâie.


Am dat la cuptor la foc potrivit la început şi apoi mic, cam 50-60 minute.


În Postul Sfinţilor Apostoli, care începe luni, avem dezlegare la peşte sâmbăta şi duminica şi de sărbătoarea Naşterii Sf. Ioan Botezătorul, pe 24 iunie.
Natalia

Niciun comentariu: