joi, 11 decembrie 2008

Retete de la vizitatori

Am primit câteva reţete la comentarii şi pe mail şi le pun ca şi postare, ca să le vadă toată lumea. Mai întâi de la Sica (despre care nu am nici o dată şi ii fac şi pe această cale invitaţia de a împreună-călători cu noi):

Pateu de avocado
Se ia un avocado se curata, se scoate samburele, pulpa se mixeaza, se adauga ceapa maruntita, putina lamaie, ulei (daca se doreste mai uns) putin mustar, sare. piper. Pofta buna!

Pateu de alune şi roşii
Se macina 100g alune prajite sau 200g (depinde ce cantitate se doreste). Se macina 2 rosii si se amesteca cu alunele, se pune ceapa, sare, piper dupa gust. Este un pateu excelent. Pofta buna!

Iar de la Manuela (pe care o aveţi deja în lista împreună-călătorilor):

PRJITURA DELICIOASA CU GEM
Ai nevoie de: 300 g faina, 250 ml ulei, 250 g zahar, 400 g apa, 1 borcan gem de prune (de 400 g), 1 esenta de rom, 3 linguri cacao sau cafea (ce ai prin casa), 1 lingurita bicarbonat stins in otet, zahar pudra.
Cum procedezi: Amesteci apa cu zaharul si le adaugi peste faina. Pui apoi gemul, romul, cacaua, uleiul si bicarbonatul stins cu otet, omogenizezi compozitia si o torni intr-o tava unsa cu ulei si tapetata cu faina. Dai prajitura la cuptor si cand e gata, o pudrezi cu zahar vanilat. Dupa ce s-a racit , o tai romburi. Pofta buna !

RULADA CU NUCA DE COCOS (Ies 3 rulade)
Pentru aluat ai nevoie de :300 ml apa, 500 g biscuiti cu cacao, 5 linguri zahar, 4 linguri cacao
Cum procedezi: Apa zaharul si cacaua le pui pe foc sa dea cateva clocote. Obtii astfel un sirop. Macini biscuitii sau ii pisezi cu sucitorul si ii amesteci cu siropul. Framanti totul cu mana unsa cu ulei. Apoi cu ajutorul unui facalet uns si el cu ulei, intinzi aluatul pe un celofan. Deasupra aluatului vei pune o crema pe care o faci amestecand 5 linguri zahar, 100 g nuca de cocos, 1 pachet margarina cu gust de lamaie sau vanilie. Rulezi strans cu ajutorul celofanului (tragand apoi foia de celofan) si dai la rece.

Multumim mult pentru reţete, eu am încercat deja pateul de avocado, o să vă spun curând ce a ieşit!
Natalia

9 comentarii:

Anonim spunea...

Buna Natalia,
Am inventat o reteta de post (desi e primul meu post:) si imi place foarte mult pentru ca e usor de facut. Se fierbe o portie de orez Uncle Ben's sau orez obisnuit o cana in alte patru cani de apa. Cand e gata, se pun intr-o tigaie de teflon trei linguri de ulei de masline,orezul fiert in prealabil si o conserva de mazare, una de porumb, se las sa se incinga bine, apoi se adauga curry pana se ingalbeneste orezul. Curry e un condiment mai pretentios, nu e iubit de toata lumea, eu l-am descoperit la Londra si imi aminteste de timpul petrecut acolo... asa ca il consum cu drag.
Dar, dincolo de micile satisfactii ale postului, pot sa spun ca ma confrunt cu o problema: mananc prea mult. Partea buna e ca fac aerobic de trei ori pe saptamana, dar ma tem ca pofta de mancare tot nu o diminuez.
Am tot intrebat colege, prietene, mai toate imi spun ca mananca mai mult, cred ca trebuie doar sa ma tin ocupata, departe de gandul de la mancare.
Multumesc pentru sprijin si dedicatie :)

@irina_sweet_home spunea...

trebuie sa incerc si eu avocado asta, multa lume mi l-a recomandat, dar parca nu m-a tentat, desi stiu ca e foarte hranitor.

Natalia spunea...

Alexandrina, e faina si simpla reteta ta, cred ca e f.buna!
In ceea ce priveste cantitatea mancarii, e vorba de treapta urmatoare inceputului postului: dupa ce incepi sa postesti iti dai seama ca nu e suficient sa mananci de post, dar sa te "imbuibi". Si atunci trebuie lucrat putin si la cantitatea mancarii. Rugaciunea te invata!
te imbratisez cu drag, post cu folos in continuare!

Natalia spunea...

Irina, si Ioana a zis ca nu ii place... Eu l-am facut si noua ne-a placut! o sa postez curand si poza.

Sorin spunea...

Sarbatori Fericite !

Anonim spunea...

Cartofi umpluti cu ciuperci
Se ia cativa cartofi de marime mijlocie se fierb cu coaja ,apoi se curata de coaja se taie in doua se scobesc .Separat se calesc ciupercile cu ceapa ,condimente si scobituta de cartofi.Apoi se umple cartofii cu ciupercile calite ,deasupra se pune ktchup picant sau dulce si de da la cuptor.Pofta mare

Natalia spunea...

Multumim mult, Sica, o sa fac din nou o postare cu retele primite la comentarii, dupa ce incepe postul.
Zile binecuvantate!

Anonim spunea...

Doamne ajuta!Natalia numele meu de botez este Vasilica ,m-am alaturat si eu voua in acest post la seara de rugaciune si la urcusul duhovnicesc spre Invierea Domnului.Bucurie de Sus !

Natalia spunea...

Spune-mi, te rog, esti Vasilica pe care am pus-o deja in lista? Bucurie sfanta, ne vedem la rugaciune!