duminică, 16 noiembrie 2008

Ce mi-am propus pentru post

Mă bucur tare mult că atât de multe dintre voi aţi acceptat ideea mea de a călători împreună în acest post şi deja am aflat unele de la altele lucruri folositoare, ca să nu mai vorbim de bucuria împreună-călătoririi.

Pentru că fiecare post este pentru mine un nou început, marcat de dorinţa de a înainta pe Cale, de a fi mai bună, de a mai scăpa de „răutăţile zilei”, iată ce mi-am propus de data aceasta:
  • Să reiau programul cititului zilnic din Sf. Scriptură, de care în ultima vreme nu am reuşit să mă mai ţin…
  • Să reduc navigatul pe internet, limitându-mă la blogurile care s-au înscris în călătoria postului, pentru că doar asta mă mai interesează în această perioadă.
  • Să dau curs minunatei invitaţii a Ioanei de a ne şi ruga unul pentru altul, cei care călătorim în acest post. De aceea primul lucru pe care îl fac când deschid blogul este să mă rog pentru cei din lista împreună-călătorilor, aflată sus, pe coloana stângă.
  • Să consum doar mâncare gătită în casă, cu ingrediente cât mai naturale, reducând însă şi din cantitate.
  • Să călătoresc cu rugăciunea, rugându-mă pentru cei cu care mă întâlnesc, pentru că mi-am dat seama că o vorbă spusă Domnului lucrează mai repede decât cea spusă omului…

Pentru a avea mereu în minte şi în suflet perioada în care suntem, am pus în sufragerie icoana Naşterii, care mă umple de bucurie de câte ori o privesc. Ce Dumnezeu avem! Câtă dragoste pentru noi, nişte prostănaci! Ce lecţie ne dă acest Dumnezeu care vine şi se naşte în ieslea săracă pentru a ne arăta ce trebuie să facem ca să ne fie bine. Pentru că, aşa cum spune Maica Siluana, prin împlinirea Poruncilor Domnului noi nu îi facem vreun bine lui Dumnezeu, pentru că El nu are nevoie de asta, ci ne facem nouă bine, pentru că ele ne dăruiesc Bucuria cea adevărată pe care nimeni nu ne-o poate lua şi ne scapă de multe suferinţe şi dureri pe care ni le cauzăm chiar noi, prin nerespectarea lor.
O săptămână cu folos şi bucurie vă doresc!
Natalia

6 comentarii:

Anonim spunea...

Multumim mult pentru sfaturi si pentru idei.

Natalia spunea...

O, nici vorba de sfaturi! :) E ce fac/simt/traiesc eu. Daca este de folos cuiva ma bucur!

Femeia Crestina spunea...

Sa-ti ajute Dumnezeu!
Si sa ne "intalnim" la rugaciune

Anonim spunea...

Si eu sunt cu tine. Doamne ajuta!

Natalia spunea...

Ma bucur, Mara, ca vrei sa calatoresti impreuna cu noi! Te pun in lista de rugaciune a impreuna-calatorilor.

Anonim spunea...

Stiu ca a inceput postul de mai bine de o saptamana, nu sunt foarte marcata de preocupari religioase, dar de data asta mi-am propus sa fiu un pic mai implicata. Nu am nimic de pierdut, din contra, cred ca uneori sunt mecanizata de taskuri, deadline-uri, uit sa fiu prezenta si sa gandesc crestineste.
Nu am tinut tot postul niciodata, am incercat de cateva ori, dar foamea persistenta mai mult m-a iritat. Nu am reusit pentru ca nu am privit postul ca altceva decat o dieta vegetariana colectiva. Ii lipsea spiritualitatea.
Nu mi-am propus nici de data asta sa tin postul, mai degraba sa ii inteleg rostul, sa ma autoeduc intr-ale postului. Vreau sa incep cu cateva intrebari saptamana asta, intrebari la care m-am tot gandit, dar nu am gasit un raspuns pana acum.
1. De ce sa tin post?
2. De la ce sa tin post? Care sunt dependentele, viciile mele cele mai grozave, obiceiurile rele de care nu ma dezbar?
Mi-ar fi de mare ajutor daca mi-ati scrie si voi care sunt motivele pentru care tineti post si, in principal, de la ce postiti. Vad ca Natalia a adunat o adevarata comunitate a celor care tin postul.
Cu multumiri crestinesti :)
http://egalitate-de-gen.blogspot.com