vineri, 20 iunie 2008

Sf. Liturghie


Din cele câte le-a îngăduit Dumnezeu să trăiesc, am ajuns la concluzia că 3 lucruri sunt absolut necesare în drumul pe Cale:
  • - duhovnicul
  • - Sf. Liturghie
  • - Sf. Împărtăşanie
Dacă le avem pe acestea 3 restul vor veni de la sine. Ascultarea de duhovnic ne ajută să nu greşim, să nu o luăm pe arătură de capul nostru şi să rămânem în voia Domnului. Participarea la Sf. Liturghie este iarăşi o condiţie indiscutabilă în viaţa unui creştin. În Sf. Liturghie ne întâlnim cu Dumnezeu în chipul cel mai plenar aici, în viaţa aceasta, prin Sf. Împărtăşanie.
Pentru că despre duhovnic am mai vorbit si o sa mai vorbesc, îmi îndrept atenţia spre Sf. Liturghie şi, cât de curând, şi spre Sf. Împărtăşanie.
Participarea la Sf. Liturghie în fiecare Duminică (şi sărbătoare, pe cât permite locul de muncă) este absolut necesară pentru un creştin. Porunca a 4-a ne cere să respectăm ziua Domnului şi cum am putea-o respecta lipsind de la Întâlnirea pe care El ne-o propune în Sf. Liturghie?
Problema cu care se confruntă mulţi dintre noi, mai ales cei la începutul drumului credinţei, dar nu numai, este că nu trăim/nu înţelegem ce se întâmplă acolo. Văd asta în primul rând la mine, pt.că de multe ori îmi surprind gândul zburând sau ochii îndreptându-se spre neatenţia altora, ceea ce, aşa cum spune duhovnicul meu, nu mi s-ar întâmpla dacă aş trăi cu adevărat ce se întâmplă acolo, în Sf. Liturghie.
Aşa că m-am hotărât să reiau în lecturile mele semnificaţia Sfintei Liturghii, din care o să vă împărtăşesc şi vouă, cu ajutorul Domnului.
Natalia

Niciun comentariu: